Ett officiellt uttalande från Ideella Kulturföreningen om islam!

Ett officiellt uttalande från Ideella Kulturföreningen om islam!

Ideella Kulturföreningen är starkt kritisk till monoteistiska religioner och främst de som benämns abrahamitiska. Ideella Kulturföreningen riktar sin kritik mot dessa mytologier i religionsfrihetens namn. Vi angriper judedomen, kristendomen och islam ur ett religiöst perspektiv. Vi anser att monoteismen är polyteismens naturliga fiende.

Det är inte rasistiskt eller främlingsfientligt att angripa religioner ur ett teologiskt perspektiv. Kristendomen och islam har som mål att bygga upp ett världsrike. Alla ska och måste konvertera är båda monoteistideologiernas mål. Då är det inte rasism att kritisera exempelvis kristendomen. Ingen skulle säga att det är rasism att kritisera kommunism bara för att en miljard kommunister är kineser. Det är inte främlingsfientlighet att kritisera islam. Redan för över tusen årsedanträffade folk från Skandinavien på muslimer.

Mycket sker i världen som är ont. Mycket av det onda står monoteisterna för. Ideella kulturföreningen för sin kamp mot dessa brutala mytologier med fredliga medel. Med ironi och satir kritiseras judedomen, kristendomen, islam, budismen och andra trosläror som Ideella Kulturförningen ogillar. Men ironin och humorn är ofta medvetet låg. Intelligent ironi riktar sig bara till en liten del av folket. En ironi och svart humor som är låg riktar sig till alla. Mycket av den kritik som riktas mot fientliga trossystem är låg, ja lägre ändå. Men den förstås av alla och kan spridas vidare av alla.

Men vår låga ironi är inte ens hälften så låg som terroristernas våld som skadar människor djur och kulturföremål och byggnader. En muslim som får en smäll på käften tro han är en martyr, en muslim som blir förolämpad blir bara arg. Vår låga humor är ett starkare vapen än månget svärd och gevär. Ingen blir martyr för att han eller hon gråter av ilska!

Nu har vi en tid haft låg svart satir som vapen och det ska vi fortsätta med. Det grymma terrordåd i Stockholm som krävt fyra människor och ett hundliv kräver hämnd. Vi är ju asatroende så vi kan ju inte vända andra kinden till.

Låg humor är ett bra medel mot låga individer som tror på en låg religion. Eld kan bekämpas med eld. Vi slutar med vår humor när muslimerna slutat tro på Allah!

Ideella Kulturföreningen

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )