Vi tycker i föreningen att midsommarafton ska firas den 23 juni och inte vara rörlig helg. Detta påfund bestämdes av socialdemokraterna och bondeförbundare 1952. Att försöka utrota kulturarvet är inte något nytt utan har pågått länge. Tycker ni som vi säg det till politikerna att midsommar ska firas den 23 ha det som en valfråga och inte bara ta upp frågor som handlar om plånboken. Men tills dess förändringen sker passa på att fira ändå. Ha en trevlig midsommar.
Här dansar de den 23 juni.
