Årsrapport för 2019

14 sammankomster hölls 2019, en liten ökning jämför med tidigare år. De flesta gjordes i Västergötland men också Västmanland och Stockholm Äntligen blev en Stockholmsresa av.Totalt har nio personer deltagit. Sju personer har bidragit med artiklar och bilder på Ideell Kulturkamp. Två personer valde att lämna föreningen under åren och tre personer har hört av sig för att bli medlemmar På det hela taget har det varit några nya ansikten med på sammankomsterna. Personer som följer Ideell Kulturkamp är 27 och vid årets slut så följde 32 föreningen på twitter. 502 artiklar publicerades på Ideell Kulturkamp och totalt fick man där 36 086 visningar. Såväl artiklar som visningar var dock något mindre under året än föregående år.

Sura och arga kommentarer från människor som är monoteister har inte inkommit under året. Kanske har vårt beslut att inte publicera hat och hot gett resultat? Årets artikelserie handlade om andra världskriget och förhoppningsvis skrev vi om detta ämne ur ett nytt perspektiv. Föreningen har även 2019 med satir och ironi bekämpat intoleranta monoteistiska trossystem men mycket handlade förstås om asatro.

Henrik Andersson, ordförande IKF

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )