Årsrapport för 2017

Ideella Kulturföreningen hade såväl framgång som mindre framgång under år 2017. Samma år som föreningen fick en kvinnlig vice ordförande, valde två kvinnliga medlemmar att gå ur föreningen. En av de som avslutade sitt medlemskap hade efter år av löften om deltagande samt löften om att skriva artiklar kommit på att hon inte orkade uppfylla sina löften och hade hon inte slutat självmant så hade hon nog blivit utesluten. Den andra som slutade var med i föreningen gjorde det för att hon inte kunde klippa banden till kristendomen. Hon talade oavbrutet om denna religion samt umgicks flitig med såväl kvinnliga präster och förstod troligen inte att asatro är en riktig religion. Men några nya ansikten har dykt upp på föreningen sammankomster.

Ideell Kulturkamp hade mindre besökare än året innan. Detta beroende på att andra sidor som tipsat och länkat till föreningens domän slutat med detta eller lagt ner. 41 848 visningar hade Ideell Kulturkamp under år 2017 och 565 artiklar och inlägg gjordes. Till skillnad från året innan gjordes inte uppdateringar varje dag, men nästan. Antalet personer som bidragit med artiklar och fotografier ökade och det blev totalt tio personer. Även möten och aktiviteter ökade och blev åtta stycken som hölls i Västergötland, Närke, Västmanland och Uppland. Stockholmsresan inställdes på grund av sjukdom. Antalet följare på twitter ökade och antalet där är nu 30 personer, ungefär lika många får informationsbrev via e-post. Många artiklar skrevs, mycket om första världskriget, katolska fältherrar, men framförallt var det poesins år på Ideell Kulturkamp. Folk som ogillar föreningen såväl folk som sympatiserar med Islamiska staten som alternativ högern har hört av sig och bråkat, men deras och andra fientligt sinnade personers skriverier tas inte med. Föreningen har blivit mer restriktiv när det gäller folks skriverier.

Henrik Andersson, ordförande

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )